غذاها

طرز تهیه کروسان چیزبرگر و آموزش درست کردن آن

0 گؤروش
یازار:‌




امروز می خواهیم یک غذای بسیار خوشمزه و جالب را برای شما عزیزان آموزش بدهیم به نام کروسان چیز برگر که شاید کمی به نظرتان عجیب باشد که چیز برگر و کروسان چه وجه مشترکی می توانند با هم داشته باشند ، پیشنهاد می کنم در ادامه ی این آموزش همراه ما بمانید. کروسان نوعی نان هلالی شکل است که مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی آن آرد، خمیر مایه و کره یا روغن است. نان کروسان یک نوع نان ابداع شده در اتریش است. این ساندویچ چیز برگر که درون کروسان پیچیده می شود یک ویژگی جالب دارد که مواد اولیه ی پسیار کمی نیاز دارد و مواد اولیه اش نیز از تمام سوپر مارکت ها قابل تهیه می باشد. بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

دستور پخت کروسان چیزبرگر
این ساندویچ از مواد مفید و مغذی تهیه می شود و جزو غذا های لاکچری و خاص محصوب می شود ، وجود سبزیجات، برگر و پنیر نیز هم به طعم کروسان افزوده کرده و هم شکل آن را زیبا می کند ، ای غذا دارای گوشت فراوانی بوده و به کسانی که گیاه خوار هستند توصیه نمی شوند ولی باید بگویم این کروسان شما را شیفته ی خود خواهد کرد

غذاهای همراه
کروسان چیزبرگر بدون شک یک غذای کامل و خوش مزه بوده و به همین دلیل توصیه می شود که آن را به عنوان وعده اصلی در نهار و شام میل کنید ، زیرا به دلیل وجود گوشت در آن غذای سنگینی می باشد . استفاده از سس خردل و یا سیر ترشی، همراه با این غذا انتخاب هوشمندانه ای است.

مواد مورد نیاز برای تهیه کروسان چیزبرگر
۱ (۸ اونس) بسته خمیر کروسان
۸ برش ژامبون پخته شده
۴ برش نازک پنیر چدار ، برش داده شده به صورت نواری

طرز تهیه کروسان چیزبرگر
گام اول: ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار دهید.

گام دوم: سپس خمیر را به ۸ مثلث هم اندازه تقسیم نمایید.

گام سوم: دو نوار پنیر را درون ژامبون هایی که قبلا برش داده شده است قرار داده و لبه های ژآمبون را بر می گردانیم و روی خمیر مثلثی قرار می دهیم.

گام چهارم: سپس خمیر ها را از قسمت کلفت مثلث رول کرده تا نوک مثلث ادامه می دهیم تا شکل نان کروسانی به خود بگیرد.

گام پنجم: پس از اینکه ۸ خمیر را طبق دستور پخت آماده کردید به آرامی روی سینی فر قرار داده و درون فر پیش گرم شده هدایت نمایید.

گام ششم : ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا در همان دمای ۱۷۵ درجه بگذارید بپزد تا رنگش طلایی شود ، سپس می توانید از فر خارج کرده و طبق سلیقه ای که دارید آنها را سرو نموده و نوش جان فرمایید.

آردینی اوخو
سه شنبه 30 مهر 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه املت کنگر یک صبحانه مقوی و خوشمزه

0 گؤروش
یازار:‌

همان طور که می دانید، املت از جمله یکی از محبوب ترین غذاهایی است که به سرعت آماده می شود. جالب است بدانید که این غذا در واقع یک وعده فرانسوی محسوب می شود اما به دلیل طرز تهیه و طعم بی نظیرش، امروزه در بسیاری از کشور های دیگر دنیا سرو می شود. انواع املت وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. یکی از خوشمزه ترین انواع املت، مربوط به املت کنگر می شود. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه املت کنگر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.




املت کنگر
دستور پخت املت کنگر
همان طور که مشخص است، ترکیب اصلی در تهیه این غذا مربوط به کنگر می شود. کنگر از جمله گیاهانی می باشد که میوه آن دارای خواص زیادی است و علاوه بر این، طعن بی نظیری نیز دارد. از جمله برخی از مهم ترین فواید عالی کنگر می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی، جلوگیری از یبوست، تقویت سلامت قلب، سم زدایی بدن، بهبود کارکرد کلیه ها و بهبود سلامت پوست اشاره کرد. به جز این موضوعات، باید بدانید که طرز تهیه این املت بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه
املت کنگر یک غذای نسبتا سبک محسوب می شود که شما می توانید آن را در وعده های صبحانه و یا عصرانه میل کنید. معمولا انواع آبمیوه ها و یا همچنین نان های سنتی مانند آچما می توانند انتخاب های عالی برای این غذا باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه املت کنگر
+ به تعداد یک عدد کنگر

+ به تعداد چهار عدد تخم مرغ

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه املت کنگر
گام اول: نخستین کاری که برای تهیه کردن این غذای خوشمزه انجام دهید این است که کنگر را به خوبی تمیز کرده و سپس تیغه های آن را به دقت جدا کنید.

گام دوم: حالا باید کنگر را شسته و بعد به اندازه های دلخواه خرد کنید.

گام سوم: کنگر های خرد شده را با استفاده از مقداری نمک و روغن طعم دار کنید تا مزه بهتری به دست بیاید.

گام چهارم: حالا در این مرحله باید به سراغ تخم مرغ ها بروید. تخم مرغ ها نقش مهمی در تهیه املیت دارند. در واقع هیچ املتی بدون تخم مرغ پخته نمی شود. آنها را درون یک کاسه جداگانه بشکنید و هم بزنید.

گام پنجم: حالا تخم مرغ های هم زده را درون تابه قرار دهید.

گام ششم: سپس کنگر های ریز شده را به تخم مرغ ها اضافه کنید و سپس بر روی شعله ملایم، به خوبی مورد حرارت قرار دهید.

گام هفتم: به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که تخم مرغ ها به خوبی به هم بگیرند و یک حالت خاگینه ای پیدا کنند. در این مرحله غذای شما آماده است و می توانید با استفاده از ترکیباتی مانند گوجه های ریز شده، خیار شور، و سس آن را تزیین کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 28 مهر 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه پای کدو تنبل

0 گؤروش
یازار:‌

سلام به دوستداران آشپزی و شیرینی پزی.از جایی که در فصل پاییز هستیم ، تصمیم گرفتیم که دستور پخت امروز را به طرز تهیه ی پای کدو تنبل اختصاص بدهیم. این شیرینی یکی از بهترین و لذیذ ترین شیرینی ها در فصل پاییز است.همچنین به دلیل فراوانی کدو تنبل و طعم بی نظیرش محبوبیت دارد.این پای ، میتواند یک دسر عالی به شمار آید.اگر به دستور پخت این شیرینی علاقه دارید ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.




طرز تهیه ی پای کدو تنبل
مواد لازم:

۴۲۵ گرم کدو تنبل

۳۹۶ گرم شیر عسل

۲ تخم مرغ بزرگ

۱ قاشق چای خوری پودر دارچین

۱/۲ قاشق چایخوری پودر زنجبیل

۱/۲ قاشق چای خوری جوز هندی

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

پوسته (نان) پای

گام اول: فر را از قبل گرم کنید تا ۴۲۵ درجه فارنهایت. کدو تنبل ، شیر عسل ، تخم مرغ ، ادویه جات و نمک را در ظرف متوسط ​​ریخته و مخلوط کنید تا صاف و یکدست شوند.داخل پوسته پای بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.دمای فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت کاهش دهید و پخت را ۳۵ تا ۴۰ دقیقه . سپس بگذارید سرد شود . به دلخواه تزئین کنید. و بقایای پای را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید.

آردینی اوخو
جمعه 26 مهر 1398
بؤلوملر :