غذاها

طرز تهیه پیتزا مکزیکی به روش پخت رستورانی

0 گؤروش
یازار:‌



پیتزا و انواع فست فود ، جزو پر مصرف ترین غذا ها در دنیا هستند.این غذا ی لذیذ و خوشمزه را هر کشور به روش مختلفی تهیه و سرو میکنه. برای مثال مکزیک. ما شما را با روش مکزیکی آن آشنا میکنیم.در این روش از سس سالسا و پنیر مخصوص مکزیکی تهیه شده است.اگر به طرز تهیه ی این غذا علاقه دارید مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه پیتزا مکزیکی
مواد لازم برای تهیه پیتزا مکزیکی
۱/۲ پیمانه گوشت گاو چرخ کرده

۱ پیاز متوسط ​​خرد شده

۱ عدد سیر خرد شده

۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

۱ فنجان پنیر چدار خرد شده

۱ فنجان پنیر مونتری جک خرد شده

۲ پیاز سبز

۲ عدد گوجه فرنگی خرد شده

۱/۴ فنجان فلفل سبز تند ریز خرد شده

۱/۴ فنجان خامه ترش (اختیاری)

طرز تهیه پیتزا مکزیکی
گام اول: فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) گرم کنید. سینی پخت را چرب کنید . گوشت گاو ، پیاز و سیر را در یک قابلمه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

گام دوم : سپس طبخ کنید تا گوشت گاو قهوه ای شود. چربی را تخلیه کنید. گوشت را با پودر فلفل ، زیره ، پاپریکا ، نمک و فلفل طعم دار کنید.

گام سوم : سینی ها را از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود. نیمی از سس سالسا را ​​روی هر خمیر پخش کنید. هر پیتزا را با نیمی از پنیرهای چدار و مونتری جک بپوشانید.

گام چهارم : حالا نیمی از گوجه فرنگی ها ، نیمی از پیازهای سبز و نیمی از برش های فلفل سبز تند را روی هر کدام قرار دهید.

گام پنجم: در هر سینی پخت یک عدد خمیر پیتزا قرار دهید، و با یک لایه لوبیا سرخ شده بپوشانید. نیمی از گوشت را روی هر کدام پخش کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید.

گام ششم : پیتزا ها را به فر برگردانید و ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر آنرا بپزید تا پنیر ذوب شود. از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود قسپش هر کدام را به ۴ قطعه تقسیم کنید.

آردینی اوخو
پنجشنبه 23 آبان 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه ی سوپ پیاز فرانسوی

0 گؤروش
یازار:‌



سلامی دوباره به دوستداران آشپزی. از جایی که پیاز در بیشتر غذا ها استفاد میشود ، تصمیم گرفتیم شما را با دستور پخت جدیدی از پیاز آشنا کنیم و آن هم طرز تهیه ی سوپ پیاز فرانسوی است. در این سوپ از مقدار زیادی پیاز و پنیر استفاده شده است. مانند پنیر پارمزان. پیاز در سراسر دنیا بسیار محبوب است و آن هم به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم است. ما را در ادامه ی مقاله ی آشپزی دنبال کنید.


طرز تهیه ی سوپ پیاز فرانسوی
مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری کره بدون نمک

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

۴ لیوان پیاز دراز خرد شده

۴ عدد کنسرو عصاره ی گوشت گاو

۱ قاشق چایخوری آویشن خشک شده

نمک و فلفل سیاه برای طعم دادن

۴ برش پنیر پروولون

۲ برش پنیر سوییسی

۱/۴ لیوان پنیر پارمزان

گام اول: کره را با روغن زیتون در یک قابلمه روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. پیازها را اضافه کنید و مرتباً هم بزنید تا بپزند و شفاف شوند. پیازها را قهوه نکنید.

گام دوم: عصاره ی گوشت و آویشن را اضافه کنید. با نمک و فلفل طعم دار کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید . اکنون فر را تا ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

گام سوم: سوپ را داخل کاسه های مخصوص ریخته و در فر یک تکه نان را روی هرکدام قرار دهید (ممکن است نان ها به قطعات ریز خرد شوند). روی هر تکه نان را با یک برش از همه ی پنیر ها بپوشانید. کاسه ها را روی کاغذ روغنی بگذارید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر آب شده و کمی قهوه ای شود. سپس گرم سرو کنید.

آردینی اوخو
سه شنبه 21 آبان 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه ی نان ساده

0 گؤروش
یازار:‌



سلام به دوستداران آشپزی و انواع مختلف نان. امروز شما را با طرز تهیه ی نان ساده آشنا میکنیم و امیدواریم که لذت ببرید. نان، جزو اصلی ترین مواد غذایی است که در سراسر جهان تهیه میشود. در اصل نان با بیشتر غذا ها به خصوص غذاهای ایرانی سرو میشود. نان انواع مختلفی دارد مانند نان باگت، نان توست، نان لواش و… که امروز به نان ساده اشاره میکنیم. دستور پخت این نان بسیار ساده میباشد که میتوانید به راحتی در منزل تهیه و سرو کنید. برای آشنایی با دستور پخت این نان، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان ساده یکی از نان های محبوب است که در ایران با بیشتر غذا ها سرو میشود. برای آشنایی با طرز تهیه ی این نان ما را دنبال کنید.
طرز تهیه ی نان ساده
مواد لازم:

۱ بسته (مخلوط ۲۵ گرم) مخمر خشک فعال

۱ فنجان آب گرم

۱/۴ فنجان شکر سفید

۳ قاشق غذاخوری شیر

۱ تخم مرغ زده شده

۲ قاشق چایخوری نمک

۴ و ۱/۲ فنجان آرد نان

۲ قاشق چایخوری سیر خرد شده (اختیاری)

۱/۴ فنجان کره آب شده

گام اول: در یک کاسه بزرگ مخمر را در آب گرم حل کنید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند ، تا زمانی که خنک شود. برای درست کردن یک خمیر نرم ، شکر ، شیر ، تخم مرغ ، نمک و آرد را هم بزنید. به مدت ۶ تا ۸ دقیقه مخلوط کنید تا زمانی که صاف شود. خمیر را در یک کاسه روغنی خوب ریخته ، با یک دستمال مرطوب بپوشانید و کنار بگذارید تا حجیم شود شود. بگذارید به مدت ۱ ساعت حجیم شود.

گام دوم: خمیر را سوراخ کنید و در سیر ورز دهید. تعداد کوچکی از خمیرها را به اندازه یک توپ گلف درآورید. سپس روی سینی قرار دهید. حدود ۳۰ دقیقه با یک حوله بپوشانید و اجازه دهید تا حجیم شود و اندازه آن دو برابر شود.

گام دوم: در هنگام افزایش دوم، ماهیتابه را تا حرارت زیاد گرم کنید. هر یک از خمیر ها را با ورده کمی نازک کنید. خمیر را روی ماهیتابه قرار دهید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که پف کند و به آرامی قهوه ای شود بپزید. هر دو طرف را بپزید. همین کار را برای خمیر های دیگر نیز انجام دهید تا به خوبی بپزند.

آردینی اوخو
یکشنبه 19 آبان 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه سوسیس پاستا با گوجه فرنگی

0 گؤروش
یازار:‌



سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه پاستا خوش مزه آماده کرده ایم به اسم سوسیس پاستا با گوجه فرنگی که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه . در این پاستا انواع سبزیجات تازه استفاده شده است که بسیار برای سلامتی مفید هستند و به خاطر فیبر بالایی که دارند موجب کاهش وزن نیز می شود. این پاستا بسیار خوشمزه یک غذای کامل با تمام مواد مغذی برای بدنه که تو تمام وعده های غذایی میشه ازش استفاده کرد.

طرز تهیه سوسیس پاستا با گوجه فرنگی

در پخت این سوپ خوشمزه از مواد سالم مثل گوجه فرنگی و پنیر سالم استفاده شده که هم بسیار چرب و لذیذه و هم ضرر چربی های ترانس اشباع شده رو نخواهد داشت. برای پخت این غذا تنها ۴۵ دقیقه زمان نیازه که جزو راحت ترین و سریع ترین سوپ ها به حساب می آید. یک قابلیت ویژه ای که این پاستا دارد می توان به دلخواه انواع سبزیجات و سیفی جاتی که دوست دارید رو به آن اضافه کنید و طعم و مزه دلخواه خودتونو برای یک پاستا خوشمزه داشته باشید.

این دستور غذایی را چند سال پیش تو یکی از مهمونی های دوستم خوردم و به شدت شیفتش شدم و از  دستور پخت غذا رو پرسیدم و درست کردم. این پاستا خیلی خوشمزس حتما توصیه می کنم یه بار هم که شده این پاستا های سوسیسی خوش مزه رو درست کند.

مواد مورد نیاز سوسیس پاستا با گوجه فرنگی
یک بسته پاستا پاپیونی

۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون

یک کیلوگرم سوسیس ایتالیایی شیرین ، سرخ شده و خرد شده

نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز

نصف پیمانه پیاز ، نگینی خرد شده

سه حبه سیر ، له شده

۶۰۰ گرم گوجه فرنگی گیلاسی

نصف پیمانه خامه چرب

نصف قاشق چای خوری نمک

۳ قاشق غذا خوری جعفری تازه

روش آماده سازی سوسیس پاستا با گوجه فرنگی
پاستا یکی از غذا های سنتی ایتالیا می باشد که همواره در حال تغییر و اضافه کردن مواد جدید به آن هستند. و طعم های جدیدی را با این غذا برای ما فراهم می کنند.

گام اول :

ابتدا یک قابلمه بزرگ را آماده کرده و درونش را پر از آب می کنیم.

پاستا ها را با توجه به دستور پشت بسته می پزیم که حدود ۸ تا  ۱۰ دقیقه می باشد.

سپس پس از نیم پز شدن پاستا ها داخل یک آب کش میریزیم و آبش را تخلیه می کنیم.

گام دوم:

یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و روغن را درونش می ریزیم و حرارت می دهیم تا داغ شود.

سوسیس و فلفل را به آن اضافه ی کنیم و تفت می دهیم تا رنگ سوسیس ها تغییر کند و مایل به قهوه ای شوند.

سپس پیاز و سیر را اضافه کرده و و تفت می دهیم تا کمی نرم شده و طلایی رنگ شوند .

گام سوم :

حال گوجه فرنگی های گیلاسی ، خامه و نمک را اضافه کرده و تفت می دهیم حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه که مواد غلیظ شوند.

گام چهارم :

در پایان نیز پاستا های نیم پز را به مواد اضافه کرده و روی حرارت بهم می زنیم

آردینی اوخو
پنجشنبه 16 آبان 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه اشکنه تخم مرغ به روش سنتی

0 گؤروش
یازار:‌



همان طور که می دانید، غذاهای سنتی همواره طرفداران زیادی دارند و در بیشتر قسمت های ایران تهیه می شوند. اشکنه از جمله این غذا ها به شمار می رود که معمولا در تهیه آن از انواع ترکیبات با ارزش غذایی بالا استفاده می شود. به همین دلیل است که مصرف اشکنه می تواند بر روی سلامت شما تاثیر داشته باشد. انواع مختلف از این غذا وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها اشکنه تخم مرغ است. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و طرز تهیه اشکنه تخم مرغ آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

دستور تهیه اشکنه تخم مرغ
مشخصا اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار گرفته می شود، تخم مرغ می باشد. تخم مرغ از جمله مهم ترین مواد غذایی می باشد که فواید زیادی دارد و به همین کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که حتما آن را در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از جمله برخی از خواص ان می تواند به مواردی مانند تقویت عضلات، بهبود سلامت قلب و کاهش کلسترول بد بدن اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه اشکنه تخم مرغ بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه
اشکنه تخم مرغ یک غذای نستبا سنگین به شمار میرو د و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. استفاده از چاشنی هایی مانند ترشی پیاز و غوره خشک همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه اشکنه تخم مرغ
+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار نیاز آب

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز روغن

+ به تعداد دو عدد گوجه فرنگی متوسط یا دو قاشق رب گوجه

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی متوسط

+ به تعداد چهار عدد تخم مرغ

+ به تعداد یک قاشق چای خوری مرزه خشک

طرز تهیه اشکنه تخم مرغ
گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را شسته و خرد کرده و سپس آنها را تفت دهید.

گام دوم: سپس بعد از این که پیاز های تفت داده شده طلایی رنگ شدند، سیب زمینی ها را همراه با گوجه خرد کرده و سپس به ظرف اضافه کنید. سپس در حالی که ادویه ، نمک و مرزه را به آنها اضافه کرده اید، مواد را به خوبی تفت دهید.

گام سوم: حالا در این مرحله باید به سراغ آب رفته و سه لیوان به مواد بالا اضافه کنید. سپس صبر کنید تا مواد به خوبی بپزند.

گام چهارم: یک ظرف مناسب تهیه کرده و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی درون آن بشکنید. توصیه می شود که این تخم مرغ ها را هم نزنید. آنها را به ظرف غذا اضافه کرده و بعد از این که پختند، ترکیبات را هم بزنید.

آردینی اوخو
سه شنبه 14 آبان 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه ی سالاد لوبیا مکزیکی

0 گؤروش
یازار:‌



سلام به دوستداران آشپزی و انواع سالاد و غذا های رژیمی. امروز شما را با دستور سالاد لوبیا مکزیکی آشنا میکنیم. یک سالاد بسیار لذیذ و ساده و مقوی برای گیاه خواران، ورزش کاران و کسانی که رژیم غذایی دارند یا از انواع سالاد لذت میبرند. در این سالاد، از ۳ نوع لوبیا مانند لوبیا قرمز ، سیاه و سفید استفاده شده است. همچنین برای طعمی بهتر ، مقداری جعفری نیز اضافه کرده ایم.شما میتوانید این سالاد را بعد یا قبل از غذا و یا در میان وعده میل کنید. برای آشنایی با این سالاد لذیذ و بسیار مقوی، مقاله ی آشپزی ما دنبال کنید.


مواد لازم:

۱ (۱۵ اونس) کنسرو لوبیای سیاه شسته شده

۱ (۱۵ اونس) کنسرو لوبیا قرمز شسته شده

۱ عدد کنسرو لوبیا سفید شسته شده

۱ فلفل دلمه ای قرمز خرد شده

۱ (۱۰ اونس) بسته ذرت منجمد

۱ عدد پیاز قرمز ، خرد شده

۱/۲ فنجان روغن زیتون

۱/۲ فنجان سرکه قرمز

۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه

۲ قاشق غذاخوری شکر سفید

۱ قاشق غذاخوری نمک

۱ حبه سیر خرد شده

۱/۴ فنجان جعفری تازه خرد شده

۱/۲ قاشق غذاخوری پودر زیره

۱/۲ قاشق غذا خوری فلفل سیاه

۱ قاشق سس فلفل تند

۱/۲ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

گام اول: در یک کاسه بزرگ ، لوبیا ها ، فلفل دلمه ای ، ذرت منجمد و پیاز قرمز را با هم ترکیب کنید. سپس در یک کاسه کوچک روغن زیتون ، سرکه قرمز ، آب لیموترش ، شکر ، نمک ، سیر ، جعفری ، زیره و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. با سس و فلفل قرمز طعم دار کنید.روغن زیتون را روی سبزیجات بریزید و خوب مخلوط کنید. کاملاً سرد سرو کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 12 آبان 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه بابا گانوش و آشنایی با دستور پخت و مواد مورد نیاز

0 گؤروش
یازار:‌




بابا گانوش یکی از پیش غذا هایی است که بیشتر در کشور های عربی سرو می شود اما به دلیل طعم بی نظیر و منحصر به فردی که دارد، در سال های اخیر، در سراسر دنیا با استقبال خوبی مواجه شده است. بابا گانوش از جمله غذا هایی است که گیاه خواران نیز می توانند از آن استفاده کنند چرا که تمام مواد به کار رفته در این غذا گیاهی است. علاوه بر این، این پیش غذا دستور پخت ساده ای دارد و از همین رو هر کسی می تواند آن را آماده کند. اگر دوست دارید با طرز تهیه بابا گانوش آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.


دستور پخت بابا گانوش
همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در تهیه این غذا از محصولات گیاهی استفاده می شود. این بدان معنی است که این پیش غذا کالری بسیار پایینی دارد و از همین رو افرادی که قصد کاهش وزن دارند می توانند استفاده از آن را در دستور کار خودشان قرار بدهند. بادمجان اصلی ترین بخش این غذا را تشکیل می دهد و همان طور که می دانید، این ماده دارای خواص و فواید درمانی فراوانی می باشد که از جمله آنها می توان از کاهش استرس و کاهش قند خون یاد کرد.

غذا های همراه
این غذا بسیار سبک است و از همین رو از آن به عنوان پیش غذا استفاده می شود. در بیشتر کشور های عربی، خوراک مرغ زنجبیلی را همراه با بابا گانوش میل می کنند. شما نیز می توانید این غذا را امتحان کنید. معجون سبز نیز می تواند یک انتخاب هوشمندان باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه بابا گانوش
+ سه عدد بادمجان تازه

+ سه حبه سیر

+ یک عدد آبلمیو سنگی

+ دو قاشق سوپ خوری ارده

+ یک سوم پیمانه روغن زیتون

+ یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز پودر شده

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل سیاه پودر شده

+ دو قاشق سوپ خوری ماست یونانی

+ برگ جعفری خرد شده برای تزیین

+ برگ نعنا خرد شده برای تزیین

طرز تهیه بابا گانوش
گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که فر را روشن کرده و دمای آن را بر روی ۲۲۰ تنظیم کنید.

گام دوم: بادمجان ها را با دقت درون سینی فر بچینید و سپس آنها را درون فر قرار داده و به مدت یک ساعت صبر کنید تا به خوبی کباب شوند.

گام سوم: بعد از این که بادمجان ها را از درون فر بیرون آوردید، آنها را درون آب سر قرار دهید.

گام چهارم: به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست سوخته شده بادمجان ها را به خوبی جدا کنید.

گام پنجم: بعد از پوست گرفتن بادمجان ها، آنها را درون آب کش بگذارید تا آب اضافی آنها حارج شود.

گام ششم: حالا بادمجان ها را به خوبی له کنید به صورتی که یک دست شوند. سپس خمیر ایجاد شده را همراه با سیر، آب لیمو ترش، ارده، روغن زیتون، فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه درون غذاساز ریخته و ترکیب کنید.

گام هفتم: در انتها، ماست را نیز به ترکیب اضافه کنید.

گام هشتم: مخلوط ایجاد شده را درون یک ظرف ریخته و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

گام نهم: روی آن روغن زیتون ریخته و سپس با جعفری و نعنا آن را تزیین کنید.

آردینی اوخو
چهارشنبه 8 آبان 1398
بؤلوملر :

آشنایی با دستور پخت نخود ارده یک غذای گیاهی

0 گؤروش
یازار:‌



نخود ارده که بسیاری آن را با نام حمص می شناسند، از جمله خوشمزه ترین غذا های گیاهی است که بیشتر در کشور های عربی از جمله لبنان تهیه می شود. به همین دلیل حمص را یک غذای لبنانی می دانند. اما به دلیل طعم بی نظیر و منحصر به فردی که دارد، این غذا را در بسیاری از کشور های دیگر نیز سرو می کنند. از آنجایی که در تهیه حمص از محصولات گیاهی استفاده می شود، گیاه خواران هم می توانند از آن استفاده کنند. اگر دوست دارید با دستور تهیه نخود ارده آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.


نخود ارده
دستور پخت نخود ارده
همان طور که در بالا اشاره شد، حمص یک غذایی محسوب می شود. نکته جالبی که در مورد این غذا وجود دارد این است که در آن مقدار زیادی پروتئین وجود دارد که این موضوع اهمیت حمص را بیشتر می کند. علاوه بر این، ترکیبات این غذا دارای خواص و فواید فراوانی هستند و به همین دلیل مصرف حمص می تواند به تقویت سلامتی نیز کمک شایانی کند. در تمام این موارد، باید طرز تهیه آسان این غذا را نیز در نظر گرفت به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذا های همراه
نخود ارده از جمله غذا های نسبتا سبک به شمار می رود اما شما می توانید از آن به عنوان وعده اصلی نیز استفاده کنید چرا که کالری نسبتا مناسبی دارد. همین موضوع باعث شدت تا حمص برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز مناسب باشد. استفاده از نوشیدنی های گیاهی مانند لیموناد و رانی هلو یک انتخاب هوشمندان محسوب می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه نخود ارده
+ به مقدار ۲۰۰ گرم نخود خام

+ سه قاشق غذا خوری ارده کنجد

+ سه قاشق غذا خوری روغن زیتون

+ یک حبه سیر

+ یک تا دو عدد لیمو ترش

+ به مقدار دلخواه نمک

به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه نخود ارده
گام اول: اولین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که نخود ها را به مدت نیم ساعت بجوشانید تا به خوبی بپزند

گام دوم: بعد از این که نخود ها به خوبی پخت، آن را همراه با سیر درون غذاساز ریخته و پودر کنید.

گام سوم: یک ظرف دیگر تهیه کرده و در آن باقی ترکیبات یعنی، روغن زیتون، ارده، آب لیمو ترش و فلفل و نمک را به خوبی ترکیب کنید. بهتر است این ترکیبات را یکی یکی اضافه کنید تا طعمشان از دست نرود.

گام چهارم: در این مرحله باید نخود و سیر را که در غذاساز پودر کرده اید را، به ترکیب بالا اضافه کرده و مخلوط کنید.

گام پنجم: اگر احساس کردید که مخلوط شما بیش از اندازه سفت شده است، می توانید مقدار از آب نخود را به آن اضافه کنید.

گام ششم: دوباره مخلوط بالا را درون غذاساز بریزید تا به خوبی ترکیب شوند.

گام هفتم: بعد از مرحله بالا، غذای شما آماده است و شما می توانید آن را سرو کرده و سپس مقداری روغن زیتون روی آن بریزید تا طعم بهتری پیدا کند.

آردینی اوخو
دوشنبه 6 آبان 1398
بؤلوملر :

دستور پخت گراتن اسفناج و مرغ

0 گؤروش
یازار:‌



مواد لازم :
گوشت مرغ نیم کیلو
اسفناج ۷۵۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد
ارد ۲ ق غ
شیر ۱٫۵ لیوان
اب مرغ نصف لیوان
کره ۳ ق غ
پنیر پیتزا رنده شده
نمک
فلفل
یک چهارم جوز هندی رنده شده


طرز تهیه :
گوشت مرغ ابپز را ریش ریش کرده . در ظرف فر میریزیم.
اسفناج را با پیاز تفت داده شده ؛ تفت میدیم و روی گوشت مرغ میریزیم .


طرز تهیه سس بشامل :
کره را ذوب میکنیم . ارد را تفت میدیم تا بوی خامی ارد از بین بره . اب مرغ و شیر را اضافه کرده وهم میزنیم تا گلوله نشه . در این حالت باید حرارت خیلی کم باشه .
شیر و اب مرغ باید سرد باشن تا سس بشامل صاف و یکدستی داشته باشیم .
وقتی غلیظ شد . نمک – فلفل و جوز رنده شده را اضافه میکنیم . غلظتش را میتونین با اضافه کردن شیر یا اب مرغ تنظیم کنین.
وقتی به غلظت مناسب رسید از روی حرارت برداشته وروی اسفناج ریخته و سطحش را کاملا صاف میکینیم .
پنیر را روی سس ریخته و در فر با ۱۸۰ درجه تا زمانی که کاملا طلایی بشه میپزیم . وقتی طلایی شد فر را خاموش کرده و ۱۰ دقیقه دیگه میزاریم تو فر بمونه . بعد گرم سرو میکنیم.

آردینی اوخو
شنبه 4 آبان 1398
بؤلوملر :

طرز پخت میگو و پاستا پروسیوتو

0 گؤروش
یازار:‌



سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه غذا خوش مزه با پاستا و میگو آماده کرده ایم به اسم میگو و پاستا پروسیوتو که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه. در این غذا انواع سبزیجات تازه استفاده شده است که بسیار برای سلامتی مفید هستند و به خاطر فیبر بالایی که دارند موجب کاهش وزن نیز می شود. این غذای بسیار خوشمزه یک غذای کامل با تمام مواد مغذی برای بدنه که تو تمام وعده های غذایی میشه استفاده کرد اما به عنوان یک شام بسیار لذیذ خواهد بود.

میگو و پاستا پروسیوتو

در پخت این مرغ خوشمزه از مواد سالم مثل میگو و ادویه سالم استفاده شده که هم بسیار چرب و لذیذه و هم ضرر چربی های ترانس اشباع شده رو نخواهد داشت. زمان پخت این پاستا بسیار کم می باشد و فقط به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و جزو غذا های فست فودی به حساب می آید. این دستور غذایی بسیار راحته و کسانی که اولین بار می خواهند آشپزی کنند با مشاهده این دستور غذایی به راحتی می توانند غذای دلخواه خود را آماده کرده و استفاده کنند. این غذا داری میگو می باشد ، میگو یکی از مفید ترین پروتئین های دریایی را برای بدن فراهم می کند و به علت داشتن فسفر فراوان برای تقویت مغذ بسیار مفید خواهد بود

مواد مورد نیاز میگو و پاستا پروسیوتو
یک بسته ۲۵۰ گرمی پاستا رشته ای

۶۰ گرم پاستا صدفی

یک چهارم پیمانه روغن زیتون فوق العاده عالی

۴ حبه سیر ، خرد شده

یک فنجان گوجه فرنگی گیلاسی

نصف پیمانه ریحان تازه خرد شده

نصف قاشق چای خوری نمک

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز پودر شده

۴۰۰ گرم میگو بزرگ پوست کنده و تمیز شده

دو عدد لیمو

روش آماده سازی میگو و پاستا پروسیوتو
پاستا یکی از مواد مورد استفاده در غذا های ایتالیایی می باشد که با ذائقه تمام افراد مناسب می باشد.

گام اول:

ابتدا پاستا ها را با توجه به دستور پخت پشت بسته داخل یک قابله بزرگ آماده کرده و آب کش می نماییم.

گام دوم :

ابتدا یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را اضافه کرده و تفت می دهیم.

سپس پاستا های صدفی را اضافه کرده و درون روغت تفت می دهیم.

حدود ۳ الی ۴ دقیقه روی حرارت تفت داده تا کمی ترد شوند.

سپس بر روی دستمال حوله ای تخلیه می کنیم تا روغنش گرفته شود.

حالا سیر را به ماهی تا به اضافه کرده و اجازه می دهیم دو دقیقه تفت بخورد تا رنگش کمی طلایی شود.

سپس گوجه فنگی ، ریحان ، نمک و فلفل قرمز را اضافه کرده و تفت می دهیم.

تا زمانی که اب گوجه ها برون امد این کار را ادامی می دهیم .حدود ۴ دقیقه

حلا میگو های پوست کنده شده را اضافه کرده و حدود ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم و یک پیمانه آب به آن اضافه کرده و می گذاریم تا جا بیافتد.

گام سوم:

سپس لیمو ها را درون یک ظرف کوچک با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم.

حالا مواد را با هم ترکیب کرده و آماده سرو می کنیم

آردینی اوخو
پنجشنبه 2 آبان 1398
بؤلوملر :