غذاها

طرز تهیه هات داگ با سس تند

0 گؤروش
یازار:‌

سلام به دوستداران آشپزی و انواع فست فود. فست فود انواع مختلفی دارد که یکی از آنها هات داگ میباشد. خود هات داگ نیز به روش ها و راه های متفاوتی تهیه و سرو میشود. یکی از این روش ها، هات داگ با سس تند میباشد که بسیار محبوب نیز میباشد و در بین غذاهای خیابانی بسیار محبوب و قابل توجه واقع شده است. برای آشنایی با طرز تهیه ی این فست فود لذیذ مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.


هات داگ با سس تند
طرز تهیه هات داگ با سس تند
مواد لازم:

روغن زیتون

۱ عدد پیاز متوسط ​خرد شده

۲ حبه سیر خرد شده

۴۵۴ گرم گوشت گاو بدون چربی

۲ و ۱/۲ لیوان سس کچاپ

۱ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

۲ قاشق غذاخوری سس خردل

نمک داه درشت و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۴ عدد سوسیس هات داگ

۴ عدد نان هات داگ

۱/۲ فنجان پنیر چدار رنده شده

دستور پخت:

گام اول: یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و در یک عدد روغن زیتون را ۲ بار خرد کنید. وقتی روغن مایع شد ، پیاز و سیر را اضافه کرده و بپزید، هم بزنید تا نرم و شفاف شود، حدود ۵ دقیقه. گوشت گاو خرد شده را اضافه کنید، آن را با پشت قاشق خرد کنید و بپزید تا قهوه ای زیبا، حدود ۱۰ دقیقه دیگر بپزد.

گام دوم: سس کچاپ، پودر فلفل قرمز و خردل را اضافه کنید و هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا غلیظ شوند. با نمک و فلفل طعم دار کنید. در حالی که چیلی در حال پختن است، شروع به گریل کردن کنید. یک ماهیتابه بزرگ را روی ۲ مشعل روی حرارت متوسط رو به بالا ​​قرار دهید یا یک گاز در فضای باز یا چوب را از قبل گرم کنید و خیلی داغ کنید.

گام سوم: چند حوله کاغذی بردارید و چندین بار آنها را تا کنید تا یک مربع ضخیم ایجاد شود. کمی با روغن حوله کاغذی را مرطوب کنید. سپس آن را روی ماهیتابه بگشید تا یک سطح نسوز به دست بیاورید. یک قابلمه بیاورید و آب را کمی بجوشانید و هات داگ هارا به مدت ۵ دقیقه در آن بپزید.

گام چهارم: آنها را از آب بیرون بیاورید، خشک کنید و به اندازه کافی کبابی کنید. یک برش بر روی هر یک از هات داگ ها ایجاد کنید و با روغن زیتون چرب کنید سپس دوباره بگذارید کبابی شود. تا زمانی که به خوبی کبابی شوند بپزید. برای سرو کردن، یک هات داگ را داخل نان بگذارید و با سس رویش را پر کنید.

آردینی اوخو
سه شنبه 29 بهمن 1398
بؤلوملر :

قانون جذب چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

قانون جذب چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد علاقه مند در این حوزه می پرسند. قانون جذب به معنی استفاده از قدرت ذهنی در جذب چیزهای مثبت و منفی در زندگی است. نقش انرژی های درونی در این مبحث بسیار پررنگ است. در این مقاله به پاسخ این سوال مهم خواهیم پرداخت.

قانون جذب چگونه عمل می کند؟
حتما این جمله را در مورد قانون جذب زیاد شنیده اید که می گویند : " قانون جذب مانند گردش خون در بدن عمل می کند. شما چه به آن اعتقاد داشته باشید و چه نداشته باشید او کار خود را خواهد کرد."
این جمله بسیار درست است. افراد زیادی این سوال را می پرسند که ما اعتقادی به قانون جذب نداریم اما همیشه اتفاقات منفی برای ما می افتد. مناسب ترین پاسخ به آن ها این است که شما به این قانون اعتقادی ندارید اما او در حال انجام وظیفه است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه با اتفاقات منفی یا مثبت روبرو می شوید به این دلیل است که دائما انرژی های منفی یا مثبت از خود ساطع می کنید و کائنات نیز به این انرژی پاسخ می دهد.

قانون جذب
قانون جذب را می توان یکی از با ثبات ترین قوانین در جهان نامید. زیرا جادوی باور را به شما ثابت می کند. شما به چه که فکر کنید مصداق بیرونی پیدا می کند و به واقعیت می انجامد. حتی زمانی که شما در خواب هستید نیز در حال ارتعاش مثبت و یا منفی هستید و این مساله موجب می شود که در طول روز با اتفاقات مختلفی بر مبنای تفکرات خود روبرو شوید. اگر فردی از این قانون به خوبی استفاده کند می تواند به خوبی مدیریت زندگی خود را در دست بگیرد. افرادی که به خوبی قانون جذب را می دانند هیچ گاه این سوال را از خود نمی پرسند که چرا فلان و بهمان اتفاق در زندگی ما رخ داد؟ زیرا دلیل آن را می دانند. و آن دلیل جادوی باور و قدرت جذب است.

قانون جذب چگونه کار می کند؟
شما چه بخواهید و چه نخواهید در حال فرستادن انرژی و ارتعاش هستید و این مهم ترین اصل در به کار گیری قانون جذب مطرح است. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که ذهن به طور خودکار در حال ایجاد تفکرات منفی است زیرا برای بقا تلاش می کند. نکته مهم این است که اگر شما مدیریت ذهن نداشته باشید و نتوانید که این افکار را به افکار مثبت تبدیل کنید به زودی شاهد اتفاقات بد خواهید بود. از قدیم الایام گفته اند : " از هر چه بترسید سرتان می آید. " قدیمی ها قانون جذب را به طور واضح و دقیق نمی دانسته اند اما همیشه به وجود این نیرو در زندگی واقف بوده اند که به هر چه فکر کنید همان را تجربه خواهید کرد.

قانون ارتعاش
در کتابی تحت عنوان " قانون جذب " که بعد از انتشار فیلم غوغایی به پا کرد در خصوص قانون جذب زیاد سخت گفت اما هیچ گاه به یک نکته اصلی اشاره نکرد و آن هم این بود که قانون جذب قانون دوم است و برای رسیدن به آن باید قانون اول را انجام دهید و آن هم ارتعاش است. همان طور که گفتیم قانون ارتعاش است که می تواند مسیری درست را در رسیدن شما به هدف بسازد. 

اصل مهم در بهبود ارتعاش
یکی از مهم ترین اصول در بهبود ارتعاش و جذب اتفاقات خوب در زندگی این است که ارتعاش خود را بالا ببرید و آن را بهبود ببخشید. مهم ترین کاری که می توانید در این خصوص انجام دهید شکرگزاری است. شکرگزاری برای داشتن تمام چیزهایی که در زندگی دارید می تواند حال شما و افکار شما را دگرگون کند و این دگرگونی سرآغاز جذب اتفاقات مثبت در زندگی تان خواهد شد.

نکات مهم در خصوص قانون جذب
به جادوی باور ایمان بیاورید. به چه که فکر کنید آن را به سمت خود می کشید حتی اگر آن را نخواهید. پس مراقب افکار خود باشید.
افکار منفی ذهن خود را مدیریت کنید و تلاش کنید تا آن ها را به افکار مثبت تبدیل کنید.
تمرکز خود را بر روی هر مساله ای که بگذارید او قوی تر می شود. پس بر روی چیزهای مثبت تمرکز کنید.
به ندای قلب خود گوش فرا دهید. ندای درونی هیچ گاه اشتباه نمی کند و می تواند مانند یک تابلوی راهنما عمل کند و بهترین سیر را به شما نشان دهد.

آردینی اوخو
سه شنبه 8 بهمن 1398
بؤلوملر :

بهترین کتاب های صوتی موفقیت و روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

چقدر به قدرت درون ایمان دارید؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده که به ندای درون خود توجه کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید؟ قدرت درون بسیار نیرومند است و اگر به خوبی آن را بشناسید و به آن اعتماد کنید می توانید راه روشن زندگی خود را بیابید. در این مبحث قصد داریم شما را ندای درون و همچنین کتاب صوتی موفقیت در این حوزه آشنا کنیم.

قدرت درون 
در این مقاله قصد داریم شما را با قدرت درون آشنا کنیم. قدرت و ندای درون اگر به درستی کنترل و مدیریت شوند می توانند به شما در رسیدن به موفقیت های بزرگ کمک کند. حتما تا به برای شما پیش آمده به درباره این موضوع کنجکاو شده باشید و شروع به جستجو در اینترنت کنید. اگر در گوگل عبارت قدرت درون را سرچ کنید با تعداد بی شماری از مقالات مرتبط روبرو می شوید که گاهی برخی از آن ها کاملا غیر علمی نوشته شده اند و نمی توانند منبع مناسبی برای آگاهی بخشی باشند. مشاهده شده که برخی از این مقالات از قدرت درون به عنوان قدرتی ماورایی نام برده شده که مخاطب را به گمراهی می کشاند و نمی تواند به وسالات او در این حوزه پاسخ دهد. اما قدرت درون به معنای واقعی چیست و چگونه می توانیم از آن در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم؟

قدرت درون چیست؟
به زبان ساده می توان گفت که قدرت و ندای درون به نیروهای درونی انسان اطلاق می شود که از مادی قابل تشخیص نیستند بلکه امری معنوی و احساسی به شمار می روند. به این معنی که نمی توان آن ها را از نظر کمی اندازه گیری کرد. شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که اگر این نیرو قابل اندازه گیری کمی نیست پس چگونه به وجود آن ایمان داشته باشیم؟
قدرت درونی برای اثبات حضور خود نیازی به تاییدات و اندازه گیری های مادی ندارد. بلکه کافی است که شما به درون خود مراجعه کنید و عملکرد خود را بسنجید. مطمئن باشید به سرعت متوجه حضور آن و نقش تاثیر گذارش در زندگی تان خواهید شد. اگر می خواهید این قدرت را تقویت کنید و بیشتر از قبل از آن در زندگی و موفقیت خود بهره ببرید به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را بخوانید تا شما را با راهکارهای عالی در این خصوص آشنا کنیم.

تصویر سازی کنید
هر انسانی هدفی مشخص برای خود دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تا کنون نتوانسته اید هدف زندگی را مشخص کنید به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از قدرت درون خود بهره ببرید بعد از تعیین هدف , آن را یادداشت کنید. اهداف خود را تصویر سازی کنید . ذهن شما بسیار نیرومند است و پاسخ خوبی به تصویر سازی ذهنی شما می دهد. تصویر سازی اولین قدم در به کار گیری نیروی درونی است. نکته مهمی که باید در تصویر سازی ذهنی در نظر بگیرید این است که باید به صورت واضح و شفاف باشد. به طور مثال هدف شما این است که تا 1 سال آینده ماشین خریداری کنید. شما باید به نحوی تصویر سازی را انجام دهید که رنگ ماشین , مدل آن و سایر مشخصاتش را در ذهن خود ببینید. در غیر این صورت تصویر سازی شما هیچ تاثیری ندارد. شما می توانید برای تقویت ذهن خود اقدام به گوش دادن کتاب صوتی در این زمینه کنید. کتاب های صوتی که در زمینه موفقیت و قدرت درون وجود دارند به شما انگیزه زیادی در پیشرفت خواهند داد.

مثال عینی بسازید
شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که کتاب صوتی موفقیت می تواند نگرش شما را به بسیاری از مسائل دگرگون کند . زمانی که مرحله قبل را انجام دادید و به متوجه شدید که هدفتان چیست باید شروع کنید به پیدا کدن و ساختن مثال های عینی. به طور مثال شما یک دستگاه خانه دوبلکس در بهترین منطقه شهر را می خواهید. برای ساختن مثال عینی باید یک عکس از آن خانه و کوچه تهیه کنید و آن در مکانی مناسب از اتاق خود قرار دهید تا ساعات زیادی در شبانه روز روبروی چشمان شما باشد. این کار می تواند به طرز شگفت آوری بر روی ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر بگذارد و این یعنی قدرت درون. بسیاری از افراد مشهور و موفق در جهان تصویری از موفقیت خود در آینده را در سقف می چسبانند تا شب ها در هنگام خواب آن را ببیند. زیرا قدرت درون به حدی زیاد است که می تواند عوامل تاثیر گذار بر روی ضمیر ناخودآگاه را شناسایی کند.

تمرکز خود را چند برابر کنید
حتما از نیروی تمرکز با خبر هستید. اگر بگوییم که تمرکز حتی می تواند سنگ را نیز آب کند اغراق نکرده ایم. در بهره گیری از قدرت درون تمرکز فاکتور بسیار مهمی محسوب می شود. برای افزایش تمرکز کافی است تا در مکانی آرام و بدون هیچ سر و صدایی بنشینید و هدف خود را مجسم کنید. آن را به نحوی لمس کنید که گویی اکنون اتفاق افتاده و همان احساس را داشته باشید. قدرت درون شما می تواند به محقق کردن هدف تان کمک کند. هدف خود را امری نزدیک و به وقع پیوسته ببینید نه امری محال و دست نیافتنی. برخی از افراد برای افزایش تمرکز خود از مدیتیشن استفاده می کنند. این ورزش می تواند به نحو عجیبی در آرام سازی و افزایش تمرکز شما نقش داشته باشد.

از انرژی های منفی فاصله بگیرید
شما برای اینکه قدرت درون خود را تقویت کنید باید سراسر وجود خود را از انرژی مثبت آکنده سازید. از هر فرد یا شرایطی که انرژی منفی را به شما منتقل می کند دوری کنید. با انجام کارهای که به شما انرژی مثبت می دهند روز خود را شروع کنید. از مهم ترین روش ها برای افزایش انرژی مثبت شروع روز با سپاسگزاری است. به دلیل داشتن تمام نعمت های زندگی خدای خود را شاکر باشید.


آردینی اوخو
یکشنبه 6 بهمن 1398
بؤلوملر :

هیپنوتیزم چیست و چگونه می توان خود هیپنوتیزم انجام داد؟

0 گؤروش
یازار:‌

هیپنوتیزم یکی از موضوعات پر بحث در حوزه روانشناسی است. این علم در درمان برخی از اختلالات و مشکلات روحی موثر است. هیچ گاه تعریف واضحی از این واژه شنیده نشده است زیرا با حوزه ذهن سروکار دارد و همین دلیل محکمی می شود که نتوان آن را به خوبی شناخت. زیرا ذهن خیلی پیچیده است. اما هیپنوتیزم دقیقا چیست و چگونه می توان خود هیپنوتیزم انجام داد؟

هیپنوتیزم چیست؟
یکی از سوالات مهم در حوزه روانشناسی این است که واقعا هیپنوتیزم چیست و چه تعریفی شامل آن می شود؟ بسیاری از افراد با شنیدن واژه هیپنوتیزم به یاد مسخ شدن می افتند و تصور می کنند که اگر هیپنوتیزم بر روی شخصی انجام شد او کاملا در برابر فرد هیپنوتیزم کننده بی اختیار می شو. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. بلکه این رشته یک رشته تخصصی است که افراد کمی می توانند ادعا کنند آن را به طور کامل بلد هستند. زیرا کارکرد ذهن بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان به خوبی آن را شناخت. تصور دیگری که در این حوزه وجود دارد این است که فرد هیپنوتیزم شونده در خوابی عمیق فرو می رود و هوشیار نیست! در صورتی که فردی که هیپنوتیزم می شود کاملا بیدار و هوشیار است. چرا که ذهن در خواب و بیداری عملکردی کاملا متفاوت دارد.

تاریخچه هیپنوتیزم
در برخی از منابع آمده که این رشته قدمتی 200 ساله دارد اما واقعیت این است که نمی توان قدمت خاصی را برای آن در نظر گرفت. همچنین ابداع کننده آن نیز تا کنون ناشناس باقی مانده است. برخی از افراد ریشه هیپنوتیزم را مربوط به کشور هند و مردم هندو می دانند. جیمز برید و فرانتس آنتوان مسمر نیز از جمله افرادی هستند که به عنوان ابداع کنندگان احتمالی این علم معرفی شده اند. هیپنوتیزم در طول تاریخ همیشه رشته ای جذاب و پر از بحث بوده است. همان طور که می دانید علومی که تعریف مشخصی ندارند دست مایه افراد خرافه پرست می شوند حتی افرادی نیز شروع به سوء استفاده از آن علم می کنند و خود را متخصص نشان می دهند. در این حوزه نیز افراد زیادی هستند که ادعا می کنند توانایی شفای بیماری های روحی و جسمی را به وسیله هیپنوتیزم دارند.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید در برهه ای از تاریخ استفاده از این روش برای درمان بیماری ها جرم محسوب می شده و اگر شخصی را می یافتند که مشغول به انجام این کار بود برای او حبس در نظر می گرفتند و او را به زندان می انداختند.

آیا هیپنوتیزم خواب مصنوعی است؟
واژه هیپنوتیزم ریشه یونانی دارد و به " خواب مصنوعی " معنی شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد که شناخت دقیقی از این علم ندارند آن را به عنوان خواب مصنوعی می شناسند. اما بهتر است به جای بکار بردن این واژه آن را علمی مرتبط با ضمیر ناخودآگاه انسان دانست. وب سایت متاراز مرجع خوبی برای افرادی است که به این حوزه علاقه مند هستند.

تلقین پذیری در هیپنوتیزم
موردی در هیپنوتیزم جای بحث دارد شدت تلقین پذیری فرد در هنگام انجام آن است. به طور مثال اگر فردی در حالت هیپنوتیزم قرار گرفته و فرد هیپنوتیزم کننده به او بگوید که تو به شدت گرسنه یا تشنه هستی فرد به شدت احساس تشنگی و گرسنگی می کند و این علائم را با خشکی دهان و گلو نشان می دهد. ذهن در این حالت بسیار تلقین پذیر است. اگر فرد هیپنوتیزم کننده دستوری را به هیپنوتیزم شونده بدهد او به سرعت قبول می کند و آن کار را انجامی می دهد. به همین دلیل این مورد بسیار جای بحث دارد.

خود هیپنوتیزم
آیا می توان خود هیپنوتیزم انجام داد؟ پاسخ مثبت است و شما می توانید با روش هایی که در ادامه مقاله به آن اشاره شده عمل خود هیپنوتیزمی را انجام دهید. اما سوال مهمی که وجود دارد این است که افراد چگونه بدون آنکه خود خبر داشته باشند هیپنوتیزم می شوند؟
شاید سوال عجیبی به نظر بیاید اما تحقیقات نشان داده زمانی که شما به شدت درگیر یک اتفاق می شوید به صورت ناخودآگاه خود هیپنوتیزمی را انجام داده اید. تصور کنید در حال دیدن یک فیلم ترسناک هستید و موجودات خیالی در فیلم را واقعی می پندارید. به حدی که ترس سراپای وجود شما را در بر می گیرد و تقریبا تمام حواس 5 گانه شما دچار اختلال می شود. این نوع از خود هینوتیزم به صورت غیر ارادی اتفاق می افتد.

انواع هیپنوتیزم
بسیاری از بیماری ها  مشکلات جسمی و روحی با ضمیر ناخودآگاه افراد در ارتباط است. به همین دلیل این شاخه را به دو دسته تقسیم بندی کرده اند. 

ارتباط مستقیم با ضمیر ناخودآگاه
بسیاری از مشکلات انسان مانند وسواس و استرس ارتباط مستقیمی با ضمیر ناخودآگاه دارند. به همین دلیل برای درمان آن ها باید به ضمیر ناخودآگاه دسترسی پیدا کرد. در این روش با دست پیدا کردن به این ضمیر می توان ریشه بیماری را یافت و آن را درمان کرد. 

ارتباط غیر مستقیم با ضمیرناخودآگاه
در این تقسیم بندی می توان با دسترسی غیر مستقیم به ضمیر ناخودآگاه اقدام به درمان انواع بیماری ها کرد. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم قدرت تلقین پذیری فرد در این شرایط بسیار زیاد است و اگر تلقین به درستی انجام شود موجب برطرف شده بیماری و مشکلات او خواهد شد.

چگونه خود هیپنوتیزم کنیم؟
حتما بعد از خواندن این مقاله علاقه مند شده اید که هیپنوتیزم را بر روی خود انجام دهید. تحقیقات ثابت کرده که این امر امکان پذیر است و شما با انجام مراحل زیر می توانید خود هیپنوتیزمی را به بهترین شکل تحقق بخشید.

مرحله اول
اولین اصل در انجام خود هیپنوتیزم این است که شما باید ابتدا بدن خود را به حالت آرامیدگی دربیاورید. برای انجام ریلکسیشن روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آن ها مدیتیشن است. مدیتیشن نه تنها در خود هیپنوتیزمی می تواند به شما کمک کند بلکه در بسیاری از مواقع و موقعیت های روزمره برای آرام سازی مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که احساس کردید کاملا آرام شده اید به سراغ مرحله دوم بروید.

مرحله دوم
در این مرحله بعد از آرام سازی اعضای بدن باید آن ها را شل کنید. برای این کار بر روی تک تک عضلات تمرکز کنید. بهتر است این کار را از سر شروع کنید و به نوک پا برسانید. انجام این روش نه تنها برای خود هیپنوتیزم بلکه برای رهای از هر گونه تنش و استرس های روزمره نیز توصیه می شود. 

مرحله سوم
در این مرحله بعد از شل شدن عضلات به آرامس وارد حالتی به نام خلسه می شوید. در این حالت حواس 5 گانه شما به شدت تضعیف می شود و می توانید تمام انرژی های منفی را از بدن خود خارج کنید و انرژی های مثبت را جایگزین آن ها کنید. بعد از انجام این کار به تدریخ خود را از حالت خلسه خارج کنید و سطح هوشیاری خود را افزایش دهید.



آردینی اوخو
شنبه 5 بهمن 1398
بؤلوملر :