تبلیغات اینترنتی چیست ؟ در گذشته تبلیغات به صورت سنتی انجام میشد، صاحبان کسب و کارها از طریق آگهی‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها، بنرها و … جهت تبلیغات برای جذب مشتری استفاده می‌کردند؛ اما در دهه‌های اخیر اینترنت توانست شکل جدیدی به تبلیغات بدهد. تبلیغات اینترنتی بسترهای جدیدی را در اختیار صاحبان مشاغل قرار داده است تا بتوانند مشتری‌های مختلفی از سراسر دنیا داشته باشند.

تبلیغات اینترنتی چیست , معرفی 13 روش برتر برای تبلیغات در اینترنت. برای عده‌ای از صاحبان کسب و کارها این سوال مطرح باشد که تبلیغات اینترنتی چیست و از چه راه‌هایی می‌توان تبلیغات اینترنتی انجام داد؟ در این مقاله به تعریف این نوع از تبلیغات و کارکرد انواع روش های آن و همچنین مزایای این روش اشاره می کنیم. اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای این سوالات هستید با ما در کارسازشو همراه شوید.

تبلیغات اینترنتی چیست

تبلیغات اینترنتی چیست ؟

تبلیغات اینترنتی چیست، تبلیغات اینترنتی (internet Advertising) یا تبلیغات آنلاین (Online Advertising) که در سایت هات وایر برای اولین بار آن را در 27 اکتبر 1994 به نمایش گذاشت، به مجموعه روش‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که در آن شرکت‌ها و برند‌های مختلف می‌توانند شعارها، تصاویر، متن‌ها، ویدئوها تبلیغاتی و … در سایت‌های پر بیننده در اینترنت قرار دهند؛ به گونه‌ای که به تحقق اهداف تبلیغاتی آن‌ها کمک کند و در نهایت بتوانند از این طریق مشتری‌های زیادی را از نقاط مختلف کشور یا جهان جذب کنند.

در ایران مدیران برخی از شرکت‌ها تصور می‌کنند که به دلیل اینکه ایران در حوزه‌ی IT نسبت به سایر کشور پیشرفت زیادی نداشته است، پس تبلیغات اینترنتی نمی‌تواند به پیشرفت کسب و کارشان کمکی کند؛ اما این نگاه نسبت به تبلیغات اینترنتی صحیح نیست و در سال‌های اخیر کاربرانی که به شبکه‌ی اینترنت متصل شده‌اند افزایش چشمگیری داشته است، بهتر است که از پتانسیل موجود در سطح وب نهایت استفاده را کرد. حالا که می‌دانید تبلیغات اینترنتی چیست و از اهمیت استفاده از حضور کاربران در اینترنت به نفع ، قصد داریم شما را با انواع روش‌ های تبلیغات اینترنتی آشنا خواهیم کرد.

انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست ؟

برای تبلیغات اینترنتی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده که در این بخش به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات بنری

یکی از متداول‌ترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است؛ اما منظور از این نوع تبلیغات اینترنتی چیست، این نوع تبلیغات معمولا در بنرهایی در سایدبار یا درون مطالب یک سایت، همچنین در برخی از اپلیکیشن‌های موبایل، دیده می‌شوند. این تبلیغات می‌توانند به صورت عکس‌های ثابت یا متحرک (GIF) در سایت‌ها نمایش داده می‌شوند. تبلیغات بنری با توجه به اینکه در کدام قسمت سایت قرار می‌گیرند، اندازه‌های متفاوتی دارند.

تبلیغ اینترنتی چیست

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی یک نوع از تبلیغات اینترنتی است. کارکرد این نوع تبلیغات اینترنتی چیست ؟ تبلیغات متنی یکی از بهترین روش‌ های تبلیغات اینترنتی است که در یک سایت در قالب یک متن برای شما تبلیغات انجام می‌شود. وقتی این سایت‌ها به شما لینک دهند بعد از مدتی سایت شما از دیدگاه گوگل سایت شما با ارزش تلقی می‌شود و شما می‌توانید در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرید.

تبلیغات کاتالوگی (Catalog Ads)

تبلیغات کاتالوگی در ایران خیلی رایج نیستند. منظور از این روش تبلیغ اینترنتی چیست ؟ این نوع تبلیغات را می‌توان ترکیبی از دو نوع تبلیغات متنی و تبلیغات بنری دانست. در این روش یک عکس مربوط به آگهی قرار داده می‌شود و یک خط درباره‌ی آن آگهی توضیح داده می‌شود.

تبلیغات ایمیلی

منظور از تبلیغات با ایمیل به عنوان یک نوع تبلیغ اینترنتی چیست ؟ حتما تا کنون بارها پیامک‌های به گوشی شما ارسال شده است؛ تبلیغات ایمیلی که یکی از قدیمی‌ترین روش‌ های تبلیغات اینترنتی است، کارکردی مشابه تبلیغات پیامکی دارد که تبلیغات شما از طریق یک پنل ارسال ایمیل به تعداد زیادی آدرس ایمیل ارسال می‌شوند.

روش های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در گوگل (Google Ads)

هنگام جستجو در گوگل حتما با آیکن زرد رنگ کوچکی زیر برخی از نتایج نمایش داده‌ شده، مواجه شده‌اید. این‌ها نوعی از تبلیغات متنی اینترنتی هستند. اما نکته‌ی مهم این است که بدانیم اساس کار این نوع تبلیغات اینترنتی چیست ؟ در این تبلیغات گوگل آگهی شما را بر اساس کلمه‌های خاصی نمایش می‌دهد؛ مثلا وقتی کاربران کلمه‌ای مربوط به خودرو را جستجو می‌کنند، تبلیغات فروش خودرو توسط شما نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات توسط گوگل انجام می‌شود و برای افراد ساکن ایران هزینه‌ی بالایی دارد، اگر از کلمات کلیدی پرقدرت استفاده کنید، هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید. علیرغم اینکه این روش یکی از روش‌های موثر در تبلیغات اینترنتی است اما اگر به دنبال روش کم هزینه برای تبلیغات هستید استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از روش‌ های تبلیغات اینترنتی است، مزیت این نوع تبلیغ اینترنتی چیست ؟ در این نوع تبلیغات شما فقط به ازای تعداد کاربرانی که با کلیک‌ کردن بر آگهی‌تان وارد وب سایتتان می‌شوند، هزینه پرداخت می‌کنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌ های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. از آنجا که در سال‌های اخیر افرادی زیادی جذب شبکه‌های اجتماعی شده‌اند، سبب شده که افراد زیادی از این بستر برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی استفاده کرده‌اند. شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارد مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … وجود دارد. شما میتوانید از این شبکه‌ها جهت تبلیغات استفاده کنید. اما در ایران سرمایه‌گذاری بر تبلیغ در اینستاگرام بهتر است زیرا این شبکه در ایران فیلتر نیست و دسترسی به این شبکه برای کاربران آسان‌تر است.
مزیت این نوع تبلیغ اینترنتی چیست ؟ در این نوع تبلیغات شما مخاطبانی از رده‌های مختلف سنی از نقاط مختلف دنیا خواهید داشت که زمان زیادی از وقت خود را در طول روز در این شبکه‌ها می‌گذرانند. شما می‌توانید از پتاسیل موجود در این شبکه به نفع خود بهره‌ بگیرید.

روش های تبلیغات اینترنتی

هدف‌گیری مجدد (Retargeting)

یکی از روش های تبلیغات اینترنتی، ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد است. اما منظور از هدف‌گیری مجدد در تبلیغ اینترنتی چیست و چگونه می‌توان از آن بهره برد؟ در این روش با استفاده از سرویس‌های خاصی کاربرانی که از سایت شما دیدن می‌کنند، شناسایی می‌شوند و تبلیغات شما در سایت‌‌های دیگر برای آن‌ها نشان داده‌ می‌شود.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی یکی دیگر از روش‌ های تبلیغات اینترنتی است. حتما تا کنون انیمیشن‌های سرگرم کننده زیادی را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید یا از طرف دوستانتان برای شما ارسال شده است. سازندگان این ویدئوها ضمن نشان دادن یک موضوع طنز و سرگرم‌کننده، برای اسپانسر خود تبلیغات می‌کنند. این روش یک برتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد اما دلیل برتر بودن این روش نسبت به روش‌های دیگر تبلیغات اینترنتی چیست ؟ این ویدئوها به سادگی به اشتراک گذاشته می‌شوند و آمار بازدیدکنندگان این ویدئوها به سرعت افزایش می‌یابند؛ اغلب فایل این ویدئوها در موبایل بسیاری از کاربران تا مدت‌ها وجود دارد و این موضوع به شناخته شدن برند شما کمک شایانی می‌کند.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات صوتی

یکی از روش‌ های تبلیغات اینترنتی، استفاده از تبلیغات صوتی است. شاید این سوال مطرح شود که کاربرد یک فایل صوتی دریک تبلیغ اینترنتی چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟ پیش از ظهور تبلیغات اینترنتی، اینگونه تبلیغات از طریق رادیو صورت می‌گرفت. در حال حاضر هرروز تعداد بیش‌تری از افراد علاقه‌مند به شنیدن پادکست‌ها (در زمینه‌های مختلف آموزشی، داستان، سرگرمی و… ) می‌شوند. شما می‌توانید با تولیدکنندگان این پادکست‌ها مذاکره کنید و تبلیغات خود را در این پادکست‌‌ها قرار دهید.

تبلیغات همسان (Native Ads)

تبلیغات همسان یکی از روش‌ های تبلیغات اینترنتی است. از این رو به ‌این تبلیغات، تبلیغات همسان می‌گویند که با ساختار و ظاهر وب سایت همسان هستند. در این نوع تبلیغات، به ازای هر کلیکی روی این تبلیغات، بابت آن هزینه پرداخت خواهید کرد. مزیت تبلیغات همسان نسبت به دیگر تبلیغات اینترنتی چیست ؟ همان‌طور که گفته شد این نوع تبلیغات یکسان با سایر اجزای سایت طراحی می‌شوند و بر خلاف تبلیغاتی مثل پاپ آپ، مزاحمتی را برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

در بسیاری از کسب و کارها بازاریابان از طریق همکاری در فروش مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت می‌کنند. در تبلیغات اینترنتی به روش همکاری در فروش، شما یک کد تخفیف در اختیار سایت پذیرنده‌ی آگهی قرار می‌دهید، در نهایت مبلغی به عنوان پورسانت به این سایت می‌دهید؛ در صورتیکه فروش با کد تخفیف آن‌ها صورت بگیرد. اما مزایای همکاری در فروش نسبت به سایر تبلیغات اینترنتی چیست ؟ بسیاری از وب سایت‌ها حاضر هستند که از شما بابت قرار دادن تبلیغ در وب سایت‌شان وجه ثابتی دریافت نکنند و تنها در فروش شما سهیم باشند. پس اگر در ابتدا بودجه‌ی کافی برای تبلیغات در اختیار نداشته باشید، می‌توانید از طریق مذاکره با وب سایت‌ها و شریک کردن آن‌ها در فروش، تبلیغات را انجام دهید.

همکاری در فروش

تبلیغات پاپ آپ

یکی دیگر از روش های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات پاپ آپ است. حتما تا کنون به وب سایت‌هایی مراجعه کرده‌اید که با کلیک بر یک آیکون پنجره‌ای حاوی تبلیغ یک وب سایت یا محصول است، این نوع تبلیغات را تبلیغات پاپ آپ گویند. هنوز افراد زیادی از این روش استفاده میکنند اما از نظر ما استفاده از این روش توصیه نمی‌شود. اما ایراد این روش تبلیغات اینترنتی در چیست ؟ ایراد بزرگ این روش این است که مزاحمت زیادی برای کاربران ایجاد می‌کند و این موضوع سبب می‌شود که به جای جذب مخاطب، ریزش مخاطب داشته باشید.
حالا که با 13تا از روش های تبلیغات اینترنتی آشنا شدید، بهتر است بدانید مزایای استفاده از تبلیغات اینترنتی چیست ؟

دوشنبه 5 اسفند 1398
بؤلوملر :