غذاها

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

به احتمال زیاد اگر علاقه مند به حوزه راه اندازی کسب وکار اینترنتی هستید واژه وردپرس به گوش شما آشناست ، اما وردپرس چیست؟ و چرا ما باید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از آن استفاده کنیم
وردپرس چیست؟
وردپرس یک نرم افزار متن باز با قابلیت توسعه میباشد که امکان راه اندازی یک وب سایت کامل و جامع را در کمتر از 5 دقیقه برای ما فراهم میکند.و شما در کوتاه ترین زمان ممکن بدون هیچ هزینه طراحی سایت و برنامه نویسی میتوانید از وردپرس برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کنید.
کاربرد وردپرس چیست؟
به طور کلی میتوان گفت از وردپرس برای کارهای متفاوتی در حوزه وب میتوان استفاده کرد ، دلیل آن هم این است که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد ، و هر سیستمی که نیاز به ابزار مدیریت  دارد میتواند از وردپرس استفاده کند ، 
استفاده از وردپرس برای مدیریت سایت
یکی از کاربرد های اصلی وردپرس ، استفاده کردن از آن در جهت مدیریت و داینامیک کردن یک وب سایت میباشد ، یعنی ما کلیه امکانات مورد نظر را در وردپرس تعریف کنیم و در صورتی که قصد داشتیم تغییری در قسمتی از سایت ایجاد کنیم به راحتی میتوانیم از وردپرس و بدون دانش برنامه نویسی در جهت تغییر مورد نظر اقدام کنیم
استفاده از وردپرس برای مدیریت اپلیکیشن
اگر بخواهیم یکی دیگر از کارهایی که میتوان از طریق استفاده از وردپرس انجام داد را شرح دهیم ، استفاده از وردپرس برای مدیریت کردن اپلیکیشن های موبایل میباشد، بالاخره هر اپ یک سری تغییرات در قسمت های مختلف نیاز دارد و به عنوان یک برنامه داینامیک میبایست این تغییرات از طریق یک سیستم مدیریتی ایجاد و تغییر داده شود ، وردپرس اینجا میتوانید نقش یک سیستم مدیریتی را برای مدیریت کردن اپ موبایل ما ایفا کند
آخرین نکات
اینکه وردپرس چیست؟ و دقیقا چه امکاناتی دارد را شما میتوانید در مقاله جامع سایت کارسازشو مطالعه کنید ، و برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود از این سیستم قدرتمند و محبوب استفاده کنید.

آردینی اوخو
دوشنبه 25 آذر 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه ی گراتین بادمجان

0 گؤروش
یازار:‌



سلام به دوستداران آشپزی. امروز ما را با طرز تهیه ی یکی دیگر از غذا های بین المللی بسیار لذیذ آشنا میکنیم. و آن طرز تهیه ی گراتین بادمجان میباشد. این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی و پنیر تهیه شده است. که به دلیل داشتن پنیر بسیار، طعم بهتر و لذیذ تری گرفته است. طرز تهیه ی این غذا بسیار آسان و ساده است که میتوانید به راحتی در منزل در کمترین زمان ممکن تهیه و سرو کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی گراتین بادمجان به روش خانگی
طرز تهیه ی گراتین بادمجان
مواد لازم:

۴ عدد بادمجان

۴۰۰ گرم گوجه فرنگی

یک پیمان ریحان

۱۰۰ گرم پنیر گودا

۲۰۰ گرم خامه

دو عدد تخم مرغ

یک حبه سیر

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

یک دوم پیمانه جعفری

مقداری جز هندی

مقداری آویشن

دستور پخت:
گام اول: بادمجان‌ها را شسته و به صورت حلقه هایی به قطر ۵ میلیمتر برش بدهید و نمک بزنید. سپس شسته و خشک کنید و در کره از دو طرف سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند گوجه‌فرنگی را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و ریحان را شسته و برگ آن را جدا کنید و خرد کنید. پنیر را رنده کرده سپس خامه و تخم مرغ را مخلوط کنید.

گام دوم: سیر را پوست گرفته و له کرده و آن را در مخلوط خامه و تخم مرغ بریزید و جوز هندی آویشن نمک و فلفل را اضافه کنید. حلقه‌های بادمجان را درون ظرف نسوزی که از قبل چرب کرده اید بچینید و مقداری پنیر و ریحان خرد شده روی آن بریزید و با حلقه‌های گوجه فرنگی روی بادمجانها را تزئین کنید و روی آن را نیز پنیر و ریحان بریزید.

گام سوم: سپس خامه و تخم مرغ را روی مواد ریخته و ظرف را حدود ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار بدهید. جعفری را شسته و خرد کنید و همراه مقداری ریحان که قبلاً کنار گذاشته‌ایم روی غذای آماده شده بریزید. این غذا را با نان داغ حرف کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 24 آذر 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه ی سوپ لوبیا سفید

0 گؤروش
یازار:‌



سوپ یکی از محبوب ترین غذا ها بخصوص در هوای سرد میباشد. سوپ تنوع بسیاری دارد و به روش های مختلفی تهیه و سرو میشود. امروز شما را با یکی از ساده ترین و لذیذ ترین نوع سوپ آشنا میکنیم و آن طرز تهیه ی سوپ لوبیا سفید است. این سوپ یکی از مقوی ترین سوپ هاست به دلیل داشتن لوبیا سفید که حاوی مقدار زیادی منگنز و مس و فیبر و ویتامین B۱  است.اگر رژیم غذایی خواصی برای لاغری یا سلامتی دارید ، این سوپ میتواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد. برای آشنایی با دستور پخت این سوپ مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.


طرز تهیه ی سوپ لوبیا سفید
مواد لازم:

۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ عدد پیاز بزرگ خرد شده

۳ عدد ساقه کرفس خرد شده

مقداری نمک

۲ عدد کنسرو لوبیای سفید آبکش شده

۴ فنجان عصاره مرغ

۱ ۱۲ اونسی فلفل ذلمه ای قرمز بدون تخم

۵ حبه سیر رنده شده

۱/۴ فنجان جعفری تازه خرد شده

۱ دسته اسفناج ، بزرگ خرد شده

فلفل سیاه

۴ برش نان باگت

نکتار لیمو ، برای سرو (اختیاری)

گام اول: ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز ، کرفس و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه بپزید تا سبزیجات به رنگ قهوه ای طلایی درآیند. لوبیا و عصاره ی مرغ را اضافه کنید ،هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

گام دوم: ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقی مانده را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. فلفل دلمه ای ، سیر و جعفری را اضافه کرده و حدود ۲ دقیقه بپزید تا سیر نرم شود. سپس به قابلمه که کرف در آن است منتقل کنید و ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید.

گام سوم: با نمک و فلفل طعم دار کنید. سپس نان را نان تست کنید ، میتوانید روی نان را با سیر بپوشانید. در صورت تمایل سوپ را با نان و نکتار لیمو سرو کنید. و مطمین شوید که سوپ قبل از سرو کردن گرم است.

آردینی اوخو
سه شنبه 19 آذر 1398
بؤلوملر :

خواص توت فرنگی

0 گؤروش
یازار:‌

توت فرنگی دارای طبیعت سرد است. ویتامین های توت فرنگی: A، B1، C میباشد. مواد معدنی توت فرنگی: آهن ،سیلیس، کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، نمک، اسیدهای چرب، قند های گلوکز، لوولز و مواد آلی. برای آشنایی بیشتر با خواص توت فرنگی، یک میوه ی بسیار خوشمزه، مقاله ی ما را در سایت آشپزی دنبال کنید.



خواص توت فرنگی
خواص درمانی:

تصفیه کننده خون و بافت‌ها و عضلات، قابض، ادرارآور، مقوی، اشتها آور، رفع عطش،تب، التیاب، دیابت، کم خونی، یبوست، ضعف اعصاب، نقرس، اختلالات تیروئید و کلیه ها، برطرف کننده جوش های صورت و آکنه، شیره توت فرنگی برای شادابی و جوانی و جلوگیری از پیدایش چین و چروک و روشن کردن رنگ پوست مفید است.

خوردن و مالیدن توت فرنگی بر روی پوست صورت از پیری زودرس جلوگیری می کند. توت فرنگی روان کننده است و عمل دفع را آسان می‌سازد. برگ توت فرنگی قابض بوده و ادرارآور است. توت فرنگی نارس دارای اسید نیتریک بوده و برای درمان گلو درد آنژین و برفک دهان مفید است.

توت فرنگی دارای مواد آلی، سالیسیلات بوده و مانند آسپرین عمل نموده و آرامش‌بخش درد است. عصاره شیره توت فرنگی اسهال را برطرف و سنگ کلیه و مثانه را دفع و در درمان تنگی نفس و بواسیر ورم کبد و مشکلات مربوط به سوزش ادرار مفید است.

رژیم آب توت فرنگی فشار خون را تنظیم و قوای عمومی بدن را تقویت و لکه های صورت را برطرف می سازد. توت فرنگی عمر را طولانی و خون را قلیایی ساخته و برای بیماران مبتلا به قند سرطان روماتیسم و تصلب شرایین مفید است.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 آذر 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه ی کوکو مرغ

0 گؤروش
یازار:‌



سلام به دوستداران آشپزی و انواع کوکو. کوکو یکی از محبوب ترین و ساده ترین غذاهای ایرانی میباشد که انواع مختلفی دارد. امروز شما را با طرز تهیه ی کوکو مرغ آشنا میکنیم. طرز تهیه ی این غذا بسیار ساده است و طعم بسیار لذیذ و دلپزیری دارد. این نوع کوکو از مرغ، پیاز و تخم مرغ تهیه میشود که سبک و زود هضم نیز میباشد. این غذا ی خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده و دوستان از آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کوکو لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کوکو مرغ خانگی
طرز تهیه ی کوکو مرغ خانگی خوشمزه
مواد لازم:

۴ عدد ران مرغ

۲ لیوان پیاز ریز خرد شده

۱/۴ پیاز

۵ عدد تخم مرغ

۱/۲ قاشق چای خوری زرد چوبه

۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر

۱-۲ قاشق غذا خوری آب لیمو

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن

دستور پخت:
گام اول: پیاز های خرد شده را، تا زمانی که طلایی رنگ شوند سرخ کنید.در یک قابلمه، ران های مرغ را قرار دهید و با نمک و فلفل طعم دار کنید. سپس ۱/۴ پیاز، و ۱/۴ لیوان آب برای آب پز کردن. مرغ را آب پز کنید و بعد از اینکه پخته شد، از روی حرارت بر دارید. اکنون استخوان را از گوشت جدا کنید و گوشت را ریش ریش کنید.

گام دوم: تخم مرغ ها را با زرد چوبه و بیکینگ پودر و نمک و فلفل مخلوط کنید. اکنون آب لیمو را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سپس پیازها و گوشت مرغ ریش ریش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

گام سوم: در یک ماهیتابه ی نچسب مقداری روغن گرم کنید. زمانی که روغن به خوبی گرم شد، مخلوط تخم مرغ و گوشت مرغ را در ماهیتابه بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت متوسط بپزید.

گام چهارم: اکنون کوکو را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و برگردانید تا سمت دیگر به مدت ۴ الی ۵ دقیقه بپزد و قهوه ای مانند شود. سپس از این غذای لذیذ و خوشمزه کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید. نوش جان!

آردینی اوخو
پنجشنبه 14 آذر 1398
بؤلوملر :

خواص ترب

0 گؤروش
یازار:‌


خواص ترب
برگ ترب خنک و غده آن طبیعت گرم دارد. دارای مواد معدنی مانند، ید، مواد آسته اسید، فسفریک کلسیم، آهن، چربی، قند، پروتئین و سلولز است. خواص درمانی آن عبارت اند از ضد اسکوربوت، ضد عفونی کننده دستگاه گوارش و مجاری تنفسی، اشتها آور و آرام بخش، نیروبخش، برطرف کننده مسمومیت کبد، تصفیه کننده کلیه ها، ادرارآور، مفید در درمان یرقان، ورم مفاصل مزمن، ورم اعصاب سیاتیک، حالات احتقان مجاری تنفسی، ضد تشنج، ضد سرفه. برای آشنایی بیشتر با خواص ترب، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.


خواص ترب
خواص ترب سیاه نسبت به قرمز و سفید بسیار بیشتر است. آب ترب موانع بول را بر طرف ساخته و آن را به جریان می‌اندازد و سنگریزه کبد را خورد میکند. معده را تقویت و از تنبلی رها می سازد. سینه را نرم و آن را از اخلاط پاک میکند و برای بواسیر و زردی و سنگ های صفراوی مفید است.

مرهم ترب برای معالجه زخم های کهنه و رویانی دیدن موی ریخته و جوش های آبدار مفید است و به هضم غذا کمک می کند. ولی به علت وجود سلولوز زیاد، زیاد خوردن ترب به آسانی هضم نمی شود. اگر ترب را در سرکه خیس کرده و میل کنید ورم طحال را از بین میبرد. جویدن برگ سبز ترب سیاه لثه را تقویت کرده و بوی بد دهان را از بین میبرد.

اگر شیره ترب سیاه قبل از غذا میل شود، برای درمان بیماری های رسوب صفراوی، درد ناحیه کیسه صفرا، سنگ کلیه و مثانه، خارش و کهیر مفید است. جوشانده ترب، سرماخوردگی را برطرف می سازد. ترب سیاه باد گلو را تحریک و ترشح غدد تیروئید را زیاد می کند.

برگ پخته شده ترب سیاه، شیر را زیاد میکند. جوشانده ترب سرما زدگی دست و پا و ورم آنها را بهبود می بخشد. برای این عمل چند ترب را خرد کرده و در مقداری آب بجوشانید و وقتی نیم گرم شد، عضو سرما خورده را در آب نیمه گرم قرار دهید و این عمل را چند بار در روز تکرار کنیم کنید.

آردینی اوخو
سه شنبه 12 آذر 1398
بؤلوملر :

طرز تهیه ی ماهی و سیب زمینی Fish and Chips

0 گؤروش
یازار:‌



سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک غذای لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم. این غذا، ماهی و سیب زمینی Fish and Chips نام دارد و یک غذای محبوب در انگلستان میباشد. این غذا به راحتی و در کمترین زمان ممکن آماده میشود و شما میتوانید در کنار خانواده و دوستان از این غذای بسیار لذیذ، لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه غذای ماهی و سیب زمینی Fish and Chips انگلستانی
طرز تهیه ی ماهی و سیب زمینی Fish and Chips
مواد لازم:

۴ عدد سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده و خلال شده

۱ فنجان آرد همه منظوره

۱ قاشق چایخوری جوش شیرین

۱ قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه

۱ لیوان شیر

۱ عدد تخم مرغ

۱ لیوان روغن برای سرخ کردن

فیله ماهی ۱ و ۱/۲ پوند

دستور پخت:
گام اول: سیب زمینی ها را در یک کاسه متوسط ​​آب سرد قرار دهید. در یک کاسه مخلوط به اندازه متوسط، آرد، بیکینگ پودر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. سپس شیر و تخم مرغ را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. بگذارید مخلوط به مدت ۲۰ دقیقه کنار بماند.

گام دوم: روغن را در قابلمه بزرگ یا ماهیتابه بزرگ تا ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) گرم کنید. سیب زمینی ها را درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید تا ترد شود. پس از اینکه سرخ شد، از روی جدا کرده و روی حوله های کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.

گام سوم: ماهی را در خمیر بپوشانید و آنها را در روغن داغ قرار دهید. سرخ کنید تا رنگ ماهی ها قهوه ای طلایی شوند. در صورت لزوم ، حرارت را افزایش دهید تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) حفظ شود. سپس روی حوله های کاغذی تخلیه کنید تا روغن اضافی گرفته شود. سیب زمینی ها را دوباره به مدت ۱ تا ۲ دقیقه برای ترد تر شدن سرخ کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 10 آذر 1398
بؤلوملر :