سلام به دوستداران آشپزی. امروز ما را با طرز تهیه ی یکی دیگر از غذا های بین المللی بسیار لذیذ آشنا میکنیم. و آن طرز تهیه ی گراتین بادمجان میباشد. این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی و پنیر تهیه شده است. که به دلیل داشتن پنیر بسیار، طعم بهتر و لذیذ تری گرفته است. طرز تهیه ی این غذا بسیار آسان و ساده است که میتوانید به راحتی در منزل در کمترین زمان ممکن تهیه و سرو کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی گراتین بادمجان به روش خانگی
طرز تهیه ی گراتین بادمجان
مواد لازم:

۴ عدد بادمجان

۴۰۰ گرم گوجه فرنگی

یک پیمان ریحان

۱۰۰ گرم پنیر گودا

۲۰۰ گرم خامه

دو عدد تخم مرغ

یک حبه سیر

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

یک دوم پیمانه جعفری

مقداری جز هندی

مقداری آویشن

دستور پخت:
گام اول: بادمجان‌ها را شسته و به صورت حلقه هایی به قطر ۵ میلیمتر برش بدهید و نمک بزنید. سپس شسته و خشک کنید و در کره از دو طرف سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند گوجه‌فرنگی را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و ریحان را شسته و برگ آن را جدا کنید و خرد کنید. پنیر را رنده کرده سپس خامه و تخم مرغ را مخلوط کنید.

گام دوم: سیر را پوست گرفته و له کرده و آن را در مخلوط خامه و تخم مرغ بریزید و جوز هندی آویشن نمک و فلفل را اضافه کنید. حلقه‌های بادمجان را درون ظرف نسوزی که از قبل چرب کرده اید بچینید و مقداری پنیر و ریحان خرد شده روی آن بریزید و با حلقه‌های گوجه فرنگی روی بادمجانها را تزئین کنید و روی آن را نیز پنیر و ریحان بریزید.

گام سوم: سپس خامه و تخم مرغ را روی مواد ریخته و ظرف را حدود ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار بدهید. جعفری را شسته و خرد کنید و همراه مقداری ریحان که قبلاً کنار گذاشته‌ایم روی غذای آماده شده بریزید. این غذا را با نان داغ حرف کنید.

یکشنبه 24 آذر 1398
بؤلوملر :