سلام به دوستداران آشپزی و انواع کوکو. کوکو یکی از محبوب ترین و ساده ترین غذاهای ایرانی میباشد که انواع مختلفی دارد. امروز شما را با طرز تهیه ی کوکو مرغ آشنا میکنیم. طرز تهیه ی این غذا بسیار ساده است و طعم بسیار لذیذ و دلپزیری دارد. این نوع کوکو از مرغ، پیاز و تخم مرغ تهیه میشود که سبک و زود هضم نیز میباشد. این غذا ی خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده و دوستان از آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کوکو لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کوکو مرغ خانگی
طرز تهیه ی کوکو مرغ خانگی خوشمزه
مواد لازم:

۴ عدد ران مرغ

۲ لیوان پیاز ریز خرد شده

۱/۴ پیاز

۵ عدد تخم مرغ

۱/۲ قاشق چای خوری زرد چوبه

۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر

۱-۲ قاشق غذا خوری آب لیمو

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن

دستور پخت:
گام اول: پیاز های خرد شده را، تا زمانی که طلایی رنگ شوند سرخ کنید.در یک قابلمه، ران های مرغ را قرار دهید و با نمک و فلفل طعم دار کنید. سپس ۱/۴ پیاز، و ۱/۴ لیوان آب برای آب پز کردن. مرغ را آب پز کنید و بعد از اینکه پخته شد، از روی حرارت بر دارید. اکنون استخوان را از گوشت جدا کنید و گوشت را ریش ریش کنید.

گام دوم: تخم مرغ ها را با زرد چوبه و بیکینگ پودر و نمک و فلفل مخلوط کنید. اکنون آب لیمو را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سپس پیازها و گوشت مرغ ریش ریش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

گام سوم: در یک ماهیتابه ی نچسب مقداری روغن گرم کنید. زمانی که روغن به خوبی گرم شد، مخلوط تخم مرغ و گوشت مرغ را در ماهیتابه بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت متوسط بپزید.

گام چهارم: اکنون کوکو را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و برگردانید تا سمت دیگر به مدت ۴ الی ۵ دقیقه بپزد و قهوه ای مانند شود. سپس از این غذای لذیذ و خوشمزه کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید. نوش جان!

پنجشنبه 14 آذر 1398
بؤلوملر :