سوپ یکی از محبوب ترین غذا ها بخصوص در هوای سرد میباشد. سوپ تنوع بسیاری دارد و به روش های مختلفی تهیه و سرو میشود. امروز شما را با یکی از ساده ترین و لذیذ ترین نوع سوپ آشنا میکنیم و آن طرز تهیه ی سوپ لوبیا سفید است. این سوپ یکی از مقوی ترین سوپ هاست به دلیل داشتن لوبیا سفید که حاوی مقدار زیادی منگنز و مس و فیبر و ویتامین B۱  است.اگر رژیم غذایی خواصی برای لاغری یا سلامتی دارید ، این سوپ میتواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد. برای آشنایی با دستور پخت این سوپ مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.


طرز تهیه ی سوپ لوبیا سفید
مواد لازم:

۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ عدد پیاز بزرگ خرد شده

۳ عدد ساقه کرفس خرد شده

مقداری نمک

۲ عدد کنسرو لوبیای سفید آبکش شده

۴ فنجان عصاره مرغ

۱ ۱۲ اونسی فلفل ذلمه ای قرمز بدون تخم

۵ حبه سیر رنده شده

۱/۴ فنجان جعفری تازه خرد شده

۱ دسته اسفناج ، بزرگ خرد شده

فلفل سیاه

۴ برش نان باگت

نکتار لیمو ، برای سرو (اختیاری)

گام اول: ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز ، کرفس و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه بپزید تا سبزیجات به رنگ قهوه ای طلایی درآیند. لوبیا و عصاره ی مرغ را اضافه کنید ،هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

گام دوم: ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقی مانده را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. فلفل دلمه ای ، سیر و جعفری را اضافه کرده و حدود ۲ دقیقه بپزید تا سیر نرم شود. سپس به قابلمه که کرف در آن است منتقل کنید و ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید.

گام سوم: با نمک و فلفل طعم دار کنید. سپس نان را نان تست کنید ، میتوانید روی نان را با سیر بپوشانید. در صورت تمایل سوپ را با نان و نکتار لیمو سرو کنید. و مطمین شوید که سوپ قبل از سرو کردن گرم است.

سه شنبه 19 آذر 1398
بؤلوملر :