توت فرنگی دارای طبیعت سرد است. ویتامین های توت فرنگی: A، B1، C میباشد. مواد معدنی توت فرنگی: آهن ،سیلیس، کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، نمک، اسیدهای چرب، قند های گلوکز، لوولز و مواد آلی. برای آشنایی بیشتر با خواص توت فرنگی، یک میوه ی بسیار خوشمزه، مقاله ی ما را در سایت آشپزی دنبال کنید.



خواص توت فرنگی
خواص درمانی:

تصفیه کننده خون و بافت‌ها و عضلات، قابض، ادرارآور، مقوی، اشتها آور، رفع عطش،تب، التیاب، دیابت، کم خونی، یبوست، ضعف اعصاب، نقرس، اختلالات تیروئید و کلیه ها، برطرف کننده جوش های صورت و آکنه، شیره توت فرنگی برای شادابی و جوانی و جلوگیری از پیدایش چین و چروک و روشن کردن رنگ پوست مفید است.

خوردن و مالیدن توت فرنگی بر روی پوست صورت از پیری زودرس جلوگیری می کند. توت فرنگی روان کننده است و عمل دفع را آسان می‌سازد. برگ توت فرنگی قابض بوده و ادرارآور است. توت فرنگی نارس دارای اسید نیتریک بوده و برای درمان گلو درد آنژین و برفک دهان مفید است.

توت فرنگی دارای مواد آلی، سالیسیلات بوده و مانند آسپرین عمل نموده و آرامش‌بخش درد است. عصاره شیره توت فرنگی اسهال را برطرف و سنگ کلیه و مثانه را دفع و در درمان تنگی نفس و بواسیر ورم کبد و مشکلات مربوط به سوزش ادرار مفید است.

رژیم آب توت فرنگی فشار خون را تنظیم و قوای عمومی بدن را تقویت و لکه های صورت را برطرف می سازد. توت فرنگی عمر را طولانی و خون را قلیایی ساخته و برای بیماران مبتلا به قند سرطان روماتیسم و تصلب شرایین مفید است.

یکشنبه 17 آذر 1398
بؤلوملر :