سلامی دوباره به دوستداران آشپزی. از جایی که پیاز در بیشتر غذا ها استفاد میشود ، تصمیم گرفتیم شما را با دستور پخت جدیدی از پیاز آشنا کنیم و آن هم طرز تهیه ی سوپ پیاز فرانسوی است. در این سوپ از مقدار زیادی پیاز و پنیر استفاده شده است. مانند پنیر پارمزان. پیاز در سراسر دنیا بسیار محبوب است و آن هم به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم است. ما را در ادامه ی مقاله ی آشپزی دنبال کنید.


طرز تهیه ی سوپ پیاز فرانسوی
مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری کره بدون نمک

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

۴ لیوان پیاز دراز خرد شده

۴ عدد کنسرو عصاره ی گوشت گاو

۱ قاشق چایخوری آویشن خشک شده

نمک و فلفل سیاه برای طعم دادن

۴ برش پنیر پروولون

۲ برش پنیر سوییسی

۱/۴ لیوان پنیر پارمزان

گام اول: کره را با روغن زیتون در یک قابلمه روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. پیازها را اضافه کنید و مرتباً هم بزنید تا بپزند و شفاف شوند. پیازها را قهوه نکنید.

گام دوم: عصاره ی گوشت و آویشن را اضافه کنید. با نمک و فلفل طعم دار کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید . اکنون فر را تا ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

گام سوم: سوپ را داخل کاسه های مخصوص ریخته و در فر یک تکه نان را روی هرکدام قرار دهید (ممکن است نان ها به قطعات ریز خرد شوند). روی هر تکه نان را با یک برش از همه ی پنیر ها بپوشانید. کاسه ها را روی کاغذ روغنی بگذارید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر آب شده و کمی قهوه ای شود. سپس گرم سرو کنید.

سه شنبه 21 آبان 1398
بؤلوملر :