طرز تهیه ی قورمه سبزی یکی از محبوب ترین دستور های غذای سنتی ایرانی میباشد که در سراسر ایران محبوبیت دارد و باب میل همه است. شما میتوانید این غذا را با برنج سرو کنید و از آن در کنار دوستان و خانواده ی خود لذت فراوان ببرید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.


مواد لازم:

۱/۴ فنجان روغن

۱ پیاز بزرگ زرد رنگ خرد شده

۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

۲ و ۱/۲ پیمانه گوشت مکعبی خرد شده

سبزی قرمه سبزی خرد شده

۱ و ۱/۲ فنجان آب

نمک و فلفل سیاه

۱ عدد لیمو آبدار

۴ عدد لیمو عمانی

۱ عدد کنسرو لوبیای قرمزآبکشی شده

دستور پخت:
گام اول: ۲ قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید؛ ۱۰ تا ۱۵ پیاز را بپزید و هم بزنید تا طلایی شوند. زردچوبه را اضافه کنید و۱ تا ۲ دقیقه دیگر بپزید. گوشت ها را اضافه کنید. ۸ تا ۱۰ دقیقه آن را بپزید تا در زردچوبه پوشانده شود و از همه طرف قهوه ای شود.

گام دوم: ۲ قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه جدا، روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. همه ی سبزی ها(اسفناج، پیازچه، جعفری، پیازچه و برگهای شنبلیله) را اضافه کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه تا زمانی که به رنگ سبز تیره تغییر رنگ دهند، بپزید و هم بزنید

گام سوم: مخلوط سبزی را درون مخلوط پیاز و گوشت بریزید. سپس آب کافی بریزید. با نمک و فلفل طعم دار کنید. سپس آب لیمو را بریزید. حدود ۱ ساعت از در قابلمه را گذاشته و بگذارید تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، بپزند.

گام چهارم: اکنون لیم. عمانی را به خورش اضافه کنید. پخت و پز را تا زمانی که گوشت بپزد ادامه دهید، ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت طول میکشد. بعد لوبیای قرمز را اضافه کنید و هم بزنید. حدود ۳۰ دقیقه دیگر بپزید. قبل از سرو کردن، لیمو عمانی ها را از خورش جدا کنید. با برنج سرو کنید.

پنجشنبه 1 اسفند 1398
بؤلوملر :